Artistler ve Evleri Dizisi (3) Sadri Alışık-Çolpan İlhan

Yayın Tarihi : 06 Mayıs 2012
27112
Yeşilçam'ın ünlü ve mutlu çifti Sadri Alışık ile Çolpan İlhan'ın, oğulları Kerem ile yaşadıkları evde, Fransız stili hakim...


Oturma odasının duvarları bordo rengindedir. Sağ köşede tavana kadar uzayan bir deve tabanı var. Tam ortada 14. Louis stili bir yazıhane, bu yazıhanenin iki yanında Louis Philippe tarzı bal rengi iki koltuk yer alır. Yazıhanenin üstünde bir lamba durur, sol duvarda Çolpan İlhan'ın bir karikatürü bulunur.1966 yılında evlerini ziyarettiğimiz ünlülerde, bugün sıra Sadri Alışık-Çolpan İlhan çiftinde...

**********
Sadri Alışık-Çolpan İlhan çiftinin Şişli Abide-i Hürriyet Caddesi'ndeki apartman katlarının her köşesi zevkle düzenlenmiştir. Alışıklar, yemek odasından salona, yatak odasından kütüphane kısmına kadar evin her yanını titizlik ve merakla döşemişlerdir.

* * *

Şişli Meydanı'ndan Abidei-Hürriyet Caddesi'ne doğru, tahminen 200 metre ötedeki Abide Apartmanı'nın üçüncü katında Çolpan İlhan, Sadri Alışık ve oğulları Kerem yaşar.

Asansöre binip üçüncü katta inerseniz, kapıda sarı bir plaka üzerinde Çolpan İlhan ve Sadri Alışık yazısını görürsünüz. Eğer Çolpan evde ise, kapıyı güler bir yüzle muhakkak kendisi açacaktır.

Girişte, duvarları koyu bordo boyalı, dikdörtgen biçiminde bir antre ile karşılaşırsınız. Sağda Rönesans stili bir portmanto muhakkak dikkatinizi çekecektir. Daire kapısının tam karşısına tesadüf eden, krem rengi camlı kapıdan girince, L şeklinde büyükçe bir salon iki kısma ayrılır. Sağ taraf yemek salonu, sol taraf misafir salonu ve onun sağ kısmı da oturma odası olarak kullanılır. Alışıklar'ın salonu 14. Louis stilinde döşenmiştir. İkinci alt bölmesinde ise, karı, kocanın muhtelif festival ve yarışmalarda almış oldukları armağanlar durur.

Yemek odasının salona giriş kapısına göre sağ duvarı siyah renktedir. Duvarda yaldızlı bir saat durur. Karşıdaki tütün rengindeki duvarın önünde, büyük bir büfe yer alır. Ortada dört iskemlesi olan bir yemek masası göze çarpar. Tavanda, kristal sarı yaldızlı bir avize asılıdır.Oturma salonunun ikinci kısmının duvarları bordo renginde. Sağ köşeye tavana kadar uzayan bir devetabanı konulmuştur. Tam ortada 15. Louis stili bir yazıhane, bu yazıhanenin iki yanında Louis Philippe tarzı bal rengi iki koltuk yer alır. Sol duvarda göze çarpan Çolpan'ın karikatürü, Güngör Kabakçıoğlu imzalıdır. Sağda Picasso'nun Palyaço isimli röprodüksiyon tablosu asılıdır. Gene sağ duvarda Utrillo'nun «Paris sokağı» isimli bir tablosu duruyor. Yere bordo-lacivert karışımı Yağcı-Bedir halısı yayılmıştır, üstünde yuvarlak bir masa, masanın üstünde kristal aksesuarlar vardır. Sağ duvarın dörtte üçünü bir kütüphane kaplar ve radyo, pikap, teyp burada durur.

Sol köşede koltuğun arkasında, Sadri ve Çolpan'ın ölen köpeklerinin adını verdikleri «Velet» isimli bir kanarya yaşar. Kerem'den sonra karı-kocanın müşterek sevgilisi «Velet» olmuştur.

Yemek odası salonunun sağ duvarı siyaha boyalıdır. Duvarın solundaki, yeşil perdeli kapıdan çıkar çıkmaz, sağda mutfak, biraz ileride küçük bir tuvalet, yanında bir hizmetçi odası, koridorun solundaki dönemeçte oğulları Kerem'in odası, koridorun solunda yatak odası ve banyo ile karşılaşırsınız.

Alışıklar'ın yatak odası, ince bir zevk ile döşenmiştir. Yatak odası kapısının hemen soluna rastlayan bölümde, bütün duvarı baştan başa kaplayan tuvalet ve ayna yer almıştır. Ve tuvaletin üzerinde pembe bir tuvalet takımı durur. Kapının hemen sağında dört kapılı bir gardırop ve onun hemen önünde iki kişilik büyükçe bir yatak vardır.Alışıklar'ın yatak odası ince bir zevk ile döşenmiştir. Giriş kapısının karşısında balkona açılan bir kapı ve büyük bir pencere var. Üstünde pembe tülden, pembe saten güneşlikli, fırfırlı kruvaze bir perde asılıdır. Kapının soluna rastlayan duvarı baştan başa büyük aynalı bir tuvalet kaplar.

Kapının hemen sağında dört kapılı bir gardrobun hemen önünde iki kişilik, büyükçe bir yatak durur. Yatağın üzerine pembe renkte bir örtü örtülmüştür. Yatağın baş ucunda Çolpan'ın bir resmi var. Rene Casius isimli ressam yapmış.

Sadri Alışık, «Bu resmin hikayesi uzun. Ama ben size kısaca anlatayım» diyor. Rene Casius bu tabloyu Paris'te Çolpan'ın bir resmine bakarak yapıyor. O zamanlar bu ressam hiç tanınmıyormuş. Ama De Gaulle'ün büyük boy resmini yaptıktan sonra meşhur oluvermiş. Sadri, «Şimdi bizim resim de bir hayli kıymetlendi» diyor.

(Ses Dergisi - 1966)