Şükran Güngör - Sahneye başrolle adım attı

Yayın Tarihi : 20 Kasım 2016
1624
Türk tiyatrosunun usta isimlerinden Şükran Güngör, öğrencilik yıllarında Muhsin Ertuğrul'a başvurdu, ilk oyununda başrol verilince, gözlerine inanamadı...

 

Şükran Güngör, Kent Oyuncuları'nın en önemli üç isminden biri...Kent Oyuncuları'nın başta gelen sanatçılarından biri olan, «Derya Gülü» piyesinde çok başarılı bir kompozisyonla karşımıza çıkan Şükran Güngör'ün sahneye intisabı hayli ilgi çekicidir...

Aydın'ın Çine ilçesinde doğan ve lise eğitimini İstanbul'da yapan Şükran Güngör, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nin son sınıfında iken, arkadaşı Kamuran Yüce ile birlikte tiyatroda oynamaya karar verir ve bir gün Küçük Sahne'yi açan Muhsin Ertuğrul'a müracaat eder.

Muhsin Ertuğrul, karşısındaki iki hevesli delikanlıyı uzun uzun süzer ve adreslerini alarak bir gün kendilerini arayacağını söyler. Gençler süklüm püklüm fakültelerine dönerler. Adresleri alındıktan sonra atlatılmak! Bu, tiyatro idarecilerinin sık sık yaptığı, bir baştan savma usulüdür.

Şükran Güngör, gençlik yıllarında Küçük Sahne'de oynadığı 'Kanlı Düğün' adlı oyunda, Heyecan Başaran ile...Aradan birkaç gün geçmeden, Muhsin Ertuğrul'dan bir mektup alırlar. Kendilerini Küçük Sahne'ye davet eden bir mektup! Artık dünyalar onların olmuştur... Ertesi gün hemen tiyatroya koşarlar ve ilk rolleri verilir. 

Şükran gözlerine inanamaz. Rolü, bütün dünyanın tanıdığı Steinbeck'in «Fareler ve İnsanlar» piyesindeki iki başrolden biri olan George'tur... Günlerce çalışır, çabalar ve sonunda muvaffak olur. Böylelikle Muhsin Ertuğrul, hiç tiyatro tahsili olmayan bir delikanlıyı başrolde deneyerek, istikbalin kuvvetli oyuncularından birini bizlere tanıtmıştır...

Şükran Güngör, Küçük Sahne'de birçok roller alır: Karakolda, On ikinci Gece, Babayiğit, Hamlet, Örümcek, Her Yerde Bulut, Bir Ümit İçin, Godot'yu Beklerken... Bunların son ikisi, Şükran'ın sanat hayatında bir dönüm noktası olur.

Şükran Güngör, 'Yarın Cumartesi' oyununda Müşfik Kenter ve Yıldız Kenter ile...Şükran Güngör, bir ara Küçük Sahne'den ayrılıp Ankara Devlet Tiyatrosu'na gider ve «Su Kızı», «Hafta Sonu», «Çöpçatan» piyeslerinde oynar. «Öfke»de baraber oynadığı Yıldız ve Müşfik Kenter kardeşlerle Ankara'dan ayrılıp, yeniden İstanbula gelirler ve «Kent Oyuncuları»nı kurarlar. «Kapıcı», «Raşomon», «Aptal Kız», «Yarın Cumartesi», «Antigone», «Şarkının Sonu», «Burada Gömülü», «Sebastiyenler», «Nalınlar » ve «Derya Gülü», Güngör'ün Kent Oyuncuları'nda oynadığı oyunlardır.

Şükran Güngör, 'Raşomon'un bir sahnesinde Yıldız Kenter ile...Şükran Güngör'ün yönetmenliğine gelince... Halen Kent Oyunculan'nın oynadığı «Kim Korkar Hain Kurttan?» piyesinin rejisini Şükran Güngör yapıyor. Piyesin tutulmasında Güngör'ün çok payı var. En beğenilen rolleri ise «Kapıcı» ve «Burada Gömülü» oyunlarındadır...

(Ses Dergisi - 23 Kasım 1963)